ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.
Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕ (Translate)

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΆΕΙ ΚΑΛΑ ΦΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟ “ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ”

Κάτι συμβαίνει φέτος με το “ΦΚΘ”, δεν μπόρεσα ακόμα να το εντοπίσω, κάτι δεν πάει καλά, ένα μπάχαλο, ένα αλαλούμ, αρχής γενομένης από την πρεμιέρα του την οποία σνόμπαραν οι πάντες (κρατικοδίαιτοι και καρεκλοκένταυροι εννοώ), αλλά και στην σημερινή, πρωτοφανή για τα τελευταία 15 χρόνια άσχημη συνέντευξη τύπου της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής που δόθηκε στην Αποθήκη Γ όπως πάντα, και στην οποία κυριάρχησε η βαβούρα, η προχειρότητα, ο ερασιτεχνισμός, η κακοδιαχείρηση με όλα τα σχετικά επακόλουθά της!
Δεν υπήρχε παράλληλη μετάφραση από τους συνεντευξιαζομένους -τώρα θα μου πείτε υπήρχε πέρυσι;- ε, κάποια στιγμή αυτή η χαζομάρα με τα ακουστικά πρέπει να σταματήσει, γιατί υπάρχουν τηλεοράσεις που κινηματογραφούν τις συνεντεύξεις αυτές και δεν έχουν την πολυτέλεια, ή δεν μπορούν εκ των υστέρων να βάλουν υπότιτλους στα προγράμματά τους, ή να κάνουν διερμηνεία. Αν ο σκοπός τους είναι η συνέντευξη, ή οι συνεντεύξεις αυτές είναι να μεταδοθούν... καλωδιακά από κάποιους ημετέρους, και όλοι άλλοι ντέφι να γίνεται, τότε γιατί τις καλούν, ή γιατί θέλουν να παρευρισκόμαστε ντε και καλά; Να θαυμάσουμε τα αρλουμποφράγκικα του Κρασακόπουλου μήπως; Ή να μάθουμε κι εμείς καμιά πεντ-έξι γλώσσες όπως αυτός, μέσα σε μισή ώρα;
Εν πάση περιπτώσει, μεγαλύτερη προσβολή και περιφρόνηση στην Ελληνική γλώσσα από αυτή που γίνεται μέσα στο ίδιο της το σπίτι σ' αυτές τις συνεντεύξεις, δεν μπορεί να γίνει, άλλο το διεθνές κι άλλο το δουλοπρεπές, στο φετινό Φεστιβάλ υπάρχει μια ασυντονησία, μια βαριεστημάρα, μια διαίσθηση, “ουφ, άντε να τελειώνουμε γρήγορα-γρήγορα μ' αυτό, πολύ μας κούρασε”... Κάτι τέτοιο διαισθάνεται όποιος παρακολουθεί το Φεστιβάλ τα τελευταία 15 χρόνια.
Βεβαίως, καλή είναι η οικονομία, καλό είναι το νοικοκύρεμα, πολύ κακή η σπατάλη, αλλά, από αυτό, μέχρι να επιστρατεύονται άνθρωποι άσχετοι ή ανίδεοι με κάποια πράγματα ή σχέσεις, μόνο και μόνο επειδή το κάνουν εθελοντικά, έχει μεγάλη διαφορά, και μεγάλη απόσταση.
Από την άλλη πλευρά, των προσωπικοτήτων, λείπουν κάποια ονόματα σίγουρα φέτος στο Φεστιβάλ, και στην Διεθνή Κρτική Επιτροπή των Βραβείων, το μόνο καλό που μάθαμε, ήταν ότι ο Κώστας Γαβράς... έχει γυναίκα, και αυτή είναι παραγωγός ταινιών, υποθέτουμε του ιδίου.
Ούτε και ο κύριος Μίρτσεα Ντανελιούκ είναι το μεγάλο όνομα του ρουμανικού σινεμά ή του Ευρωπαίου δημιουργού, αφού ο άνθρωπος δεν ήξερε ούτε τον Εμιλ Λοτεάνου (Λοτιανό), σε ερώτηση που του έγινε, τον σκηνοθέτη που, επί σκληρού σταλινικού κομμουνιστικού καθεστώτος στη Ρουμανία, έκανε γνωστό τον Ρουμανικό κινηματογράφο σε ολόκληρη την Ευρώπη τουλάχιστο, εκεί στο 1970, τον είχε για Ρώσο ή Μολδαβό, επειδή η Μολδαβία αποσχίστηκε από την Ρουμανία τα τελευταία λίγα χρόνια, αμέσως και αυτοί όλοι, οι Βλάχοι της Ρουμανίας (Βλαχία, Τρανσυλβανία Μολδαβία) Τρανσυλβανοί κια Μολδαβοί, έγιναν... μαλλιά κουβάρια!
Τέλος πάντων, ας μην πάμε παρακάτω, έχουμε ακόμα πολλές μέρες φεστιβάλ, να δούμε τι θα γίνει ή πως θα τελειώσει αυτό; πάντως, εκείνη η σούπα που επιλέχθηκε για να το ανοίξει, μια σαχλογερμανική παραγωγή απ' αυτές που μπορεί να σκηνοθετήσει και ο Σόιμπλε, ο πιο διαφημισμένος και ο πιο κακός σακάτης του κόσμου, απογοήτευσε σφόδρα τους πάντες, και έριξε κατά πολύ τους πόντους της αξίας του Φεστιβάλ.
Αλλά και στο γενικό πρόγραμμα φέτος, σε πείσμα της ναζιστικής Γερμανο-αυστριακής προπαγάνδας εναντίον της Ελλάδος, το ρεπερτόριο του φεστιβάλ, είναι γεμάτο από γερμανικές ή γερμαναοαυστριακές παραγωγές, τις οποίες προσωπικά συνιστώ, να μην πάει να δει ΚΑΝΕΝΑΣ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: